Osmaniye 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Guddusi Arık, tüm acil çağrıların 112 numarası altında toplanmasının ardından bu numara üzerinden hizmet verilmeye başlandığını söyledi. Arık, yapılan hizmetler hakkında bilgiler vererek, 112 Acil Çağrı Numarasının boş yere aranarak meşgul edilmemesine yönelik uyarısını tekrarladı.
Osmaniye 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Guddusi Arık, 2021 yılından itibaren ''Tek Numara 112 Acil Çağrı'' hizmetinin devreye girerek, 110 İtfaiye Acil, 156 Jandarma Acil, 177 Orman Yangın Acil, 112 Ambulans Acil, 155 Polis Acil ve 122 AFAD’ın artık 112 Acil Çağrı Merkezi üzerinden hizmet vermeye başladığını söyledi. Arık; “Vatandaşlarımızın 112 numarasını öğrenmeleri ve yukarıda belirtilen birden çok numarayı aramaları yerine sadece 112 Acil Çağrı Merkezinin yönlendirilmesi ile tüm ekiplerin en kısa sürede olay mahalline sevk edilmesi sağlanmakta, diğer yandan da asılsız çağrılar ve danışma amaçlı aramalar bir süzgeçten geçirilerek gerçekten acil yardıma ihtiyacı olan aramaları aktarmak sureti ile kurumların artan iş yükünün azaltılması amacıyla 7/24 esasına göre çalışmalarını sürdürmektedir. 112 Acil Çağrı Merkezimize gelen çağrılar, telesekreter anonsundan sonra çağrı karşılayıcı personel tarafından karşılanmakta, talebi öğrenildikten sonra alınan adres bilgisine göre ilgili kurum çağrı yönlendiricisine aktarılmaktadır. Çağrının yönlendirildiği kurum temsilcisi, arayanın durumuyla ilgili teknik ve ayrıntılı bilgileri almak suretiyle, olay yerine en yakın ekibi sevk etmektedir. Olay mahalline ekiplerimizi en kısa süre içerisinde gönderebilmemiz için arayan vatandaşlarımızın adreslerini tam ve doğru olarak bildirmeleri bilmiyor ise tanınan ve bilinen en yakın yeri tarif etmeleri gerekmektedir” dedi.
112 Acil Çağrı Merkezinde verilen hizmetler hakkında bilgiler veren Müdür Arık, “Engelsiz 112 Projesi ile işitme ve dil-konuşma engelli kişilerin acil yardım hizmetlerine hızlı, etkin ve kolaylıkla ulaşabilmektedir. İşitme ve konuşma engelli vatandaşlarımız CİMER'e 'Engelsiz 112 Acil mobil' uygulaması aracılığıyla başvuru yapabilmekte ve kendilerine verilen cevaplara yine bu uygulama sayesinde kolayca erişebilmektedir. Ayrıca ilimizde çağrı merkezine yabancı bir dilde çağrı düştüğünde alınan çağrı Ankara Acil Çağrı Merkezine Yeni Nesil 112 Yazılımı sayesinde yönlendirme yapılarak 112’yi arayan ve yabancı dil konuşan kişiler İngilizce, Almanca, Arapça ve Rusça dillerinde taleplerini yabancı dil havuzu operatörlerine iletebilmekte ve acil çağrı hizmetlerinden faydalanabilmektedir. E-Call Projesi ile bir araç kaza yaptığında sistem otomatik olarak devreye girerek 112 acil çağrı merkezini aramaktadır. 112 Acil Çağrı Merkezini, arayan aracın konum bilgisini araçta bulunan GPS ile tespit ederek araçta bulunan sensörler sayesinde araçta meydana gelen hasarı da yaklaşık olarak hesap edilerek Çarpma ile devreye giren sistem sayesinde araç içerisinde bulunan kişi veya kişiler ile Acil Çağrı Merkezinde bulunan görevliler karşılıklı olarak görüşebilmektedir. E- Call çağrısı alındıktan sonra Acil Çağrı Merkezinde (Polis – Jandarma – Ambulans – İtfaiye) bulunan tüm görevliler tarafından kaza yapan araca gerekli müdahale yapılmaktadır” ifadelerini kullandı.
Bazı durumlarda yanlış adrese yönlendirilen Acil Çağrıların E-Call sistemi üzerinden doğru adrese yönlendirildiğini aktaran Arık, asılsız çağrı yapılmaması gerektiği konusunda sürekli tekrarladığı uyarıları bir kez daha dile getirdi. Arık; “27 Ocak-31 Aralık 2021 tarihleri arasında toplam: 635.638 çağrı karşılanmış olup bu çağrıların 180.222 asıllı olup 455.416 asılsız çağrıdır. Asıllı Çağrı %28,35 Asılsız Çağrı %71,65 oranında gerçekleşmiştir. 01 Ocak-31 Aralık 2022 tarihleri arasında toplam: 631.385 çağrı karşılanmış olup bu çağrıların 210.332 asıllı olup 421.053 asılsız çağrıdır. Asıllı Çağrı %33,31 Asılsız Çağrı %66,69 oranında gerçekleşmiştir. İki yıl kıyaslandığında asılsız çağrı oranımızda %4.96 oranında düşüş olurken asıl çağrı oranında ise %4.96 iyileşme olduğu vatandaşlarımızın gerekli hassasiyeti gösterdiği, Bütün acil çağrı numaralarının ‘TEK’ Acil Çağrı numarası olan ‘112’ olduğunun bilinçlendirilmesine yönelik gereksiz aramalar konusunda bilgilendirilmesi, hangi durumda aranması gerektiği yönünde öğrencilerde farkındalığın artırılması amacıyla Osmaniye İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü arasında İşbirliği Protokolü imzalanmış olup bu kapsamda Osmaniye İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı resmi ve özel okullarda 2022 yılı içerisinde 112 Tanıtım Faaliyet kapsamında 35 okula ve 17.289 öğrenciye tanıtım yapılmıştır. Ayrıca Osmaniye Belediyesi ve İlçe Belediyelerimizin billboardlarında bir ay süre ile 112 tanıtımı yapılmıştır. 11 Şubat 2022 günü farkındalığı artırmak için 328 AVM stant kurulmuş ayrıca yerel basın ve sosyal medyada 112 tanıtımı yapılmıştır. 2022 yılı mart ayı içerisinde başlayıp mayıs ayı sonuna kadar İlimiz merkez ve İlçelerimizin kalabalık cadde/bulvarlarda esnaflara yönelik ''Adım Adım 112'' programı doğrultusunda broşür ve acil durum kılavuzu dağıtılmıştır. 7-8-9 Aralık 2022 tarihlerinde Osmaniye Korkut Ata Üniversitesinde spor kulüplerinin stantlarının olduğu alanda eş zamanlı stant kurulmuştur. Acil yardıma ihtiyacı olan vatandaşlarımıza daha hızlı ve sağlıklı hizmet sunulabilmesi için gereksiz çağrıların makul seviyelere düşürülmesi çalışmalarına devam edilecektir.
Bu amaçla 112 Acil Çağrı Merkezimizi gereksiz yere meşgul edenler hakkında Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumuna gerekli başvurular yapılarak bu kişilerin kimlikleri ve mevcut adresleri de tespit edilerek Kabahatler Kanununun 42/A Maddesi doğrultusunda 2022 yılında 19 vatandaşa toplam ₺11.781,00 idari para cezası uygulanmıştır. 01 Ocak 2023 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere 112 Acil Çağrı Merkezine asılsız ihbarda bulunan ve gereksiz yere meşgul eden vatandaşlara ₺1.250,00 idari para cezası uygulanacaktır. Vatandaşlarımızın cezai işleme maruz kalmamaları için gereksiz yere 112 acil çağrı merkezini meşgul etmemelerini, acil yardıma bir başkasının ihtiyacı olacağını unutmayarak GEREKSİZ YERE ARAMA BİR CANA KIYMA prensibiyle hareket edilmesi gerekmektedir” diyerek açıklamasını noktaladı.
Osmaniye Acil Çağrı Merkezi